Om mig – Karsten Pers

 

Viden og budskaber når længere ud, når de iklædes en form der gør dem virkeligt anvendelige og motiverende. Jeg kalder opgaven for kommunikations-design, og det er det jeg har arbejdet med i mange forskellige sammenhænge de seneste godt tyve år:

Jeg var med til at starte Danmarks første internet-design firma, Mondo (1994), hvor jeg bl.a. stod for at udvikle Legos første hjemmesider, biografguiden Scope, og boghandlen Saxo.comsaxologo

Jeg og mit team udviklede ved siden af kundeopgaverne en meget brugervenlig søgemaskine-teknologi som vi i 1998 udskilte i Mondosoft A/S som med massiv venture kapital i ryggen blev en af 90’ernes it-gazeller. Vi crashede dog med it-boblen og da jeg samtidig blev far, fik jeg idéen til min første bog, som nu på tiende år er en bestseller:

Babykalenderen – er en bogsucces som ikke rummer nogen særlig ny viden, men kommunikerer sit stof meget anderledes og mere BK_udg9_cover_m_skyghensigts­mæssigt end andre bøger til forældre. Babykalenderen (1. udgave 2003, Aschehough/L&R), har været den bedst sælgende danske forældrebog de seneste 10 år. Den har rundet 50.000 solgte eksemplarer og fortsætter i 9. udgave (2015, på mit eget forlag TumlingK_udg4_cover m skyg_webMondo) at sælge helt stabilt.

Siden 2009 er bogen til det andet år som forældre – Tumlingkalenderen – udkommet i foreløbig 4 udgaver.
Mere info: www.babykalenderen.dk

PGA golflog De 7 trin – er en træningshåndbog, som jeg har udviklet sammen med Danske Goltræneres Forbund (PGA). For bare 10 år siden var golfundervisning i det store hele tekniktræning.  Læringsmetodik var PGA-golflog-udgave-4fraværende og mange spillere fandt aldrig motivation eller glæde ved spillet og faldt fra. Jeg  har arbejdet tæt med PGA om udvikling af motiverende træningsmetoder baseret i Vygotskys læringsteori og Csikszentmihalyis flow-teori. Undervejs har vi solgt ca. 10.000 træningsbøger og PGA har integreret metoderne fuldt i deres uddannelse. (Første udg. 2004 – Peoples’ Press. Tre følgende udgaver på mit eget Forlaget Mondo).

Klik herunder for at læse om to af mine aktuelle projekter for danske forfattere og litteratur – begges succes bygger på grundigt og agilt kommunikations-design:

  • NewPub forfatternetværket – som har til formål gennem erfarings- og videndeling at sikre alle slags forfattere bedre indsigt og vilkår.
  • Bogkort hos Arnold Busck – som skal sikre at niche-litteratur også i fremtiden kan komme på hylderne i de fysiske boghandler.

 

Rådgiver i at skrive og udgive